Tiedote 04.01.2017

MARINETEK TEHOSTAA TOIMINTAANSA

Marinetek on aloittanut mittavan tehostamis- ja kehittämisohjelman Suomen yhtiössään. Ohjelman tavoitteena on vahvistaa yhtiön kilpailukykyä erityisesti pohjoismaisilla markkinoilla ja projektiviennissä.

Tehostamisohjelman ensimmäisessä vaiheessa betoniponttonien tuotanto Suomesta siirretään konsernin suurempiin tuotantoyksiköihin Latviaan ja Ruotsiin. Suomeen jää alihankintana tehtävää laitureiden loppukokoonpanoa. Yhtiön pääkonttori, tuotekehitys, suunnittelu ja myynti säilyvät Suomessa.

MARINETEKILLE UUSI VT-TOIMITUSJOHTAJA

Jukka Hämäläinen

Marinetek Group Oy:n uudeksi virkaatekeväksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Jari-Jukka Hämäläinen (62) 03.01.2017 alkaen. Hän seuraa tehtävässään Jukka Saarikkoa, joka jätti yhtiön viime keväänä.

Talonrakennuksen diplomi-insinööri ja MBA Jukka Hämäläinen on ennen siirtymistään Marinetekiin työskennellyt yli 20 vuoden ajan pienten ja keskisuurten rakennusteollisuusyritysten johtotehtävissä. Hämäläisellä on hyvin laaja ja monipuolinen osaaminen kotimaisesta ja kansainvälisestä rakennusteollisuudesta sekä kansainvälisestä projektiliiketoiminnasta.

Myös Marinetekin hallitus on saanut vahvistuksen, kun Matti Jaakola (61) on valittu yhtiön uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi 15.12.2016 lähtien.

Suomalainen Marinetek on yksi maailman johtavista venesatama- ja laiturirakentajista. Yhtiön on rakentanut viimeisen 20 vuoden aikana yli 2000 venesatamaa 46 maahan. Yhtiön betoniponttoneja valmistetaan jatkossa 9 tehtaalla ympäri maailmaa.

Lisätietoja:

Ilkka Seppälä, ilkka.seppala@marinetek.net, +358 50 552 2222